Modalități contestare decizii
Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate (Hotararea Guvernului nr. 123 din 7 februarie 2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public):
a) In cazul in care o persoana considera ca dreptul privind accesul la informatiile de interes public a fost incalcat, aceasta se poate adresa cu reclamatie administrativa conducatorului autoritatii sau institutiei publice careia i-a fost solicitata informatia;
b) Persoana care se considera vatamata in drepturile sale poate depune reclamatia administrativa prevazuta la art. 32 in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale prezentelor norme metodologice.
c) In cazul in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei administrative. Caest raspuns va contine informatiile de interes public solicitate initial si, de asemenea, va mentiona sanctiunile disciplinare aplicate in cazul functionarului vinovat, in conditiile legii.
Solicitantul care, dupa primirea raspunsului la reclamatia administrativa, se considera in continuare lezat in drepturile sale prevazute de lege, poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului, in termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr. 544/2001.
Persoana desemnata cu aplicarea Legii 544/2001 - PERSOANA DESEMNATĂ CU FURNIZAREA INFORMAŢIEI PUBLICE
BUCUREŞTEANU ALEXANDRU – ŞEF SERVICIU JURIDIC, CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI ASISTENŢĂ SOCIALĂ
EMAIL inf.interespublic[at]primariaeforie[punct]ro
Telefon 0241748633 int. 108, fax 0241 748979
Solicitarea informatiilor de interes public
Continut
In conformitate cu prevederile art.6 alin. (3) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, solicitarea in scris a informatiilor de interes public cuprinde urmatoarele elemente: a) Autoritatea sau institutia publica la care se adreseaza cererea; b) Informatia solicitata, astfel incat sa permita autoritatii sau institutiei publice identificarea informatiei de interes public; c) Numele, prenumele si semnatura solicitantului, precum si adresa la care se solicita primirea raspunsului. In situatia in care in cuprinsul solicitarii de informatii de interes public nu se regasesc toate cerintele de mai sus, petitia respectiva nu va fi tratata ca o solicitare de informatii de interes public.
Modalitati de contestare
In conformitate cu prevederile art.21 alin. (3) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, impotriva refuzului explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autoritati ori institutii publice pentru aplicarea prevederilor legii nr.544/2001 se poate depune reclamatie la conducatorul autoritatii sau al institutiei publice respective in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta de catre persoana lezata. In conformitate cu prevederile art.22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, in cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, prevazute in legea nr. 544/2001, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice.
Buletin Informativ 2020 – > Accesati aici
Buletin Informativ 2018 – > Accesati aici
HCL 205/13.07.2007
Raport de evaluare a legii 544/2001
2019
Raport de Evaluare a Implementarii Legii nr. 544/2001 in Anul 2019 – > Link
2018
Raport de Evaluare a Implementarii Legii nr. 544/2001 in Anul 2018 – > Link
2016
Raport de Evaluare a Implementarii Legii nr. 544/2001 in Anul 2016 – > Link
2015
Raport de Evaluare a Implementarii Legii nr. 544/2001 in Anul 2015 – > Link
2013
Raport de Evaluare a Implementarii Legii nr. 544/2001 in Anul 2013 – > Link
Raport Anual de Activitate al Primariei Orasului Eforie pentru Anul 2013 – > Link
Model – Formular-tip cerere informatii de interes public
Model – reclamatie administrativa (2)
Model – reclamatie administrativa (1)
Guvernare transparenta, deschisa si participativa – standardizare, armonizare, dialog imbunatatit, cod SIPOCA 35 Accesati urmatorul Link
Procedura de sistem – Accesati urmatorul Link