IMPOZITE SI TAXE 2019

COMUNICAT DIRECŢIA ECONOMICĂ

 

Vă informăm că, începând cu data de 1 ianuarie 2019, se aplică  prevederile art. 66 pct. 28 din OUG nr. 114/28.12.2018 [descarcă aici OUG nr. 114/2018] privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, unde se prevede că “[…] în anul fiscal următor, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei ori se determină prin aplicarea unei cote procentuale, se aplică de către compartimentul de resort din aparatul de specialitate al primarului, nivelurile maxime prevăzute de prezentul cod, indexate […]”.

            Rata inflaţiei comunicată de către Ministerul Finanţelor Publice este 1,34.

            Nivelurile impozitelor şi taxelor locale precum şi cotele de impozitare aplicabile pentru anul fiscal 2019, calculate potrivit prevederiloR art. 491 alin.(3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, actualizată, le găsiţi aici. [descarcă aici impozite şi taxe 2019]

 

SCUTIRI ŞI FACILITĂŢI FISCALE ACORDATE CONTRIBUABILILOR

La propunerea primarului Şerban Robert Nicolae, Consiliul Local al Oraşului Eforie a aprobat prin HCL nr. 13/30.01.2019 [descarcă aici HCL 13/2019], o serie de măsuri menite să sprijine contribuabilii:

  • Acordarea bonificaţiei pentru plata cu anticipaţia a impozitelor şi taxelor locale la nivelul maxim prevăzut de Codul fiscal, respectiv 10% (în loc de 5 % cum a fost până în 2018 inclusiv);
  • Menţinerea tuturor prevederilor referitoare la scutirile şi facilităţile fiscale acordate [vizualizeaza aici scutiri] prin HCL nr. 202/2015, şi acordarea acestora în aceleaşi condiţii;
  • Menţinerea aceloraşi niveluri pentru taxele speciale prevăzute în HCL nr. 202/2015 şi taxele specifice activităţii funerare, prevazute în HCL nr. 276/2017. [descarcă aici HCL 276/2017].

Informare

Unitatea Administrativ Teritorială Orașul Eforie, în calitate de beneficiar, anunţă semnarea în data de 01.02.2019 a contractului de finanțare pentru proiectul cu titlul ” Reconversia terenurilor degradate pentru folosul cetăţenilor din oraşul Eforie ”, cod SMIS 118318.

Contractul de finanțare a fost semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional, și cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud – Est, în calitate de Organism Intermediar.

Proiectul va fi implementat prin intermediul unei finanţări nerambursabile acordate prin Regio – Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 5: „Imbunatatirea mediului urban si conservarea, protectia si valorificarea durabila a patrimoniului cultural”, Prioritatea de Investiții 5.2 – „Realizarea de actiuni destinate imbunatatirii mediului urban, revitalizarii oraselor, regenerarii si decontaminarii terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluarii aerului si promovarii masurilor de reducere a zgomotului”.

Obiectivul general al proiectului

Reconversia a cinci terenuri degradate de pe raza teritoriala a Orasului Eforie in scopul reducerii poluarii aerului, promovarii masurilor de reducere a zgomotului, a revitalizarii zonelor urbane prin transformarea lor in zone de agrement si petrecere a timpului liber pentru comunitate. Obiectivul general al proiectului raspunde Obiectivului specific al prioritatii de investitie POR 5.2 – prin reconversia si refunctionalizarea a 5 terenuri neutilizate din mediul urban, aflate in proprietatea privata a UAT Orasul Eforie, cu o suprafata individuala de peste 1000 mp si transformarea lor in zone de agrement cu acces liber pentru comunitate in vederea revitalizarii zonelor urbane aflate in stare de degradare si neutilizare si a cresterii suprafetelor verzi, concomitent cu îmbunătățirea aspectului estetic al orașului.

 

Obiectivele specifice ale proiectului

Reconversia terenurilor degradate in suprafata de 32248 mp situate in Strada Republicii, Strada Pescarilor,  Strada Traian – Str. 23 August, Strada Albatrosului si Strada Siretului, transformarea lor in zone de agrement si relaxare cu dotari adecvate si acces nelimitat pentru comunitatea locala.

Valoarea totală a proiectului se ridică la 21.822.415, 48 lei, din care finanţarea nerambursabilă acordată din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 18.311.606,94 lei, iar valoarea nerambursabilă acordată de la bugetul național este de 2.800.598,69 lei.

 

În prezent, cele cinci terenuri sunt spații urbane degradate, vacante sau neutilizate, aflate în stare de paragină, stare instalată în absența unor funcțiuni care să le constituie drept zone dedicate comunității; de asemenea, lipsa activităților de îmbunătățire a stării fizice a acestora – îngrijire, salubrizare, toaletare – a accentuat dezinteresul pentru aceste terenuri.

Reconversia și reutilizarea terenurilor abandonate și transformarea lor în zone de agrement și recreere pentru populație (parcuri, scuaruri) are ca scop îmbunătățirea condițiilor de viată a cetățenilor, principalele rezultate preconizate fiind creșterea suprafețelor plantate la nivelul localității, satisfacerea nevoii de agrement, recreere și prezența în aer liber a populației urbane, reducerea nivelului de poluare, precum și îmbunătățirea aspectului estetic al orașului.

Măsurile care vor fi propuse prin proiect vor fi adaptate contextului și dimensiunii fiecărui teren. Se urmărește obținerea unor spații urbane de calitate superioară, atât prin tipurile de activități care vor fi introduse, cât și prin echilibrarea  materialelor, texturilor și cromaticii.

În toate situațiile în care declivitatea terenurilor prezintă dificultăți persoanelor cu dizabilități, acestea vor fi corectate prin intervențiile propuse.

Pentru cele cinci terenuri care alcătuiesc obiectul proiectului, se propun intervenții de reabilitare vizuală, reconversie funcțională și reutilizare, pentru transformarea lor în zone de agrement și petrecere a timpului liber pentru comunitate, dar și pentru turiști.

 

concurs recrutare inspector, clasaI, grad profesional principal-Birou Executari Silite

Primăria Oraşului Eforie, cu sediul in str Progresului nr 1, Eforie Sud,  organizează concurs  de recrutare in perioada 07.03.2019 – 15.03.2019 pentru ocuparea unei funcţii publice de executie vacanta de inspector, clasa I, grad profesional principal  din cadrul Biroului Executări Silite – Directia Economica  din cadrul aparatului de specialitate al primarului:

Concursul de recrutare constă în 3 etape:

  • selecţia dosarelor
  • proba scrisă
  • interviul

Condiţiile de desfăşurare a concursului sunt următoarele:

– Dosarele de înscriere la concurs se pot depune până la data de 25.02.2019 , la sediul  Primariei Orasului Eforie

-selectia dosarelor va avea loc în maxim 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere

-proba scrisa se va desfăşura în data de 07.03.2019 ora 10.00, la sediul Primariei din strada Avram Iancu nr 3

-interviul se susține în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise

 

Dosarul de înscriere  va cuprinde următoarele documente, conform  prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, modificată şi actualizată:

–  formularul de înscriere, conform anexei nr. 3 la H.G. nr. 611/2008;

– curriculum vitae, modelul comun European;
– copia actului de identitate;
– copii ale diplomelor de studii,  certificatelor și altor documente  care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
– copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

– copia adeverinţei care atestă  starea de sănătate corespunzătoare , eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

– cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu o declaraţie pe proprie răspundere.In acest caz, candidatul declarant admis la selectia dosarelor, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizării interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire).

-Declaraţia pe propria răspundere  sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Condiţiile de participare la concurs  sunt următoarele:

Condiţiile generale pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 54 din Legea nr 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată şi actualizată.

Condiţiile specifice privind ocuparea posturilor sus-mentionate sunt:

  • pregătirea de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diploma de licenta în domeniul științelor economice
  • vechime în specialitatea studiilor : minim 5 ani

 

Atributiile prevazute in fisa postului  :

–          a) sarcini de bazǎ (60 % din timpul de lucru) – atribuţii şi responsabilitǎţi specifice scopului principal al postului

–           rǎspunde de intocmirea dosarelor de executare silita in baza titlurilor executorii transmise de cǎtre compartimentele institutiei. Titlurile executorii se înscriu într-un Borderou de adaugare a obligaţiilor fiscale, iar dosarele de executare silitǎ sunt înregistrate intr-un caiet special. Cazurile sunt introduse in programul informatic, in maxim 48 de ore de la primirea dispozitiilor de urmarire. Procedura de executare silitǎ demareazǎ prin emiterea de somaţii.Cheltuielile de executare se vor introduce în program, numai in cazul emiterii somaţiilor. Deplasarea pe teren, se va efectua numai dupa primirea confirmǎrii somaţiei. Confirmarea primirii somatiei şi numǎrul de înregistrare al acesteia vor fi introduse deasemenea în programul informatic.Ulterior se transmit adrese de înfiinţare a popririi sau instituiri de sechestre.Dupa stingerea debitului cazurile vor fi inaintate pentru obţinerea vizei CFP în maxim 48 de ore de la achitarea plǎţii. Se va întocmeste un referat de încheiere şi o decizie de ridicare a mǎsurilor de executare silitǎ pentru fiecare caz în parte, care se va semna de cǎtre şeful de birou si se va arhiva;

–          rǎspunde de întocmirea dosarelor de insolvabilitate, în cazul în care suma nu este recuperatǎ şi din investigaţiile efectuate reiese cǎ debitorul nu are venituri urmǎribile;

–          rǎspunde de întocmirea proceselor verbale de constatere si sancţionare a contravenţiilor pentru terţii popriţi care nu respecta prevederile legale în vigoare;

–          rǎspunde de gestionarea şi arhivarea documentelor conform reglementǎrilor legale în vigoare;

–          raporteazǎ periodic încasǎrilor efectuate;

–          rǎspunde de sesizarea organelor de urmarire penalǎ în cazurile de evaziune fiscalǎ;

–          rǎspunde de încasarea sumelor reprezentand taxe, impozite, accesorii creanţǎ şi alte venituri ale bugetului local, cu excepţia amenzilor;

–          este responsabil pentru efectuarea operaţiunilor de restituire, compensare şi transferuri de sume;

–          se deplaseazǎ pe teren in vederea strângerii de informaţii referitoare la starea fiscalǎ a debitorilor, in vederea stingerii debitelor aflate în executare silitǎ;

–          opereazǎ documentele în baza de date şi este responsabil pentru corectitudinea acestora;

–          instrumenteazǎ dosarele de executare silitǎ;

–          efectueazǎ inspecţia fiscalǎ la contribubilii persoane fizice, conform codului de procedurǎ fiscalǎ;

b) sarcini generale (20 % din timpul de lucru) – atribuţii şi responsabilitǎţi generale:
–          întocmeşte proiecte de hotǎrâre şi/sau rapoarte pentru şedinţele consiliului local;

–          întocmeşte note justificative şi propuneri pentru bugetul de venitul şi cheltuieli al oraşului Eforie, pentru rectificǎri bugetare (în cazul în care bugetul a fost deja adoptat), pentru programul anual de investiţii şi pentru programul anual de achiziţii publice;

–          întocmeşte rapoarte, statistici, monitorizǎri, declaraţii etc. solicitate de cǎtre alte instituţii sau instituite prin legislaţia în vigoare şi rǎspunde de expedierea acestora la termenele solicitate;

–          cunoaşte, respectă şi aplică întocmai legislaţia în cadrul atribuţiunilor de serviciu;

–          cunoaşte, respectǎ şi aplicǎ întocmai prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Primǎriei Eforie, prevederile Regulamentului de Ordine Interioarǎ, procedurile de lucru instituite prin Dispoziţii ale Primarului (procedura privind circulaţia şi redactarea corespondenţei, procedura privind ALOP etc.);

–          certificǎ, prin semnǎtura olografǎ aplicatǎ pe orice înscris (document, act, scrisoare, adresǎ etc.) întocmit (sau redactat), temeinicia (realitatea, veridicitatea, exactitatea etc.) tuturor datelor consemnate în înscrisurile respective;

–          furnizează de îndata informaţiile, lucrările etc. solicitate pentru întocmirea proiectelor cu finanţare europeană , guvernamentală etc. precum şi pentru întocmirea apărărilor în instanţele de judecată în procesele unde suntem parte;

–          rezolvǎ corespondenţa repartizatǎ cu respectarea prevederilor legale în vigoare precum şi cu respectarea regulamentului şi procedurilor interne;

–          întomeşte raportǎri periodice cu privire la activitatea desfǎşuratǎ pe care la înainteazǎ conducǎtorului ierarhic;

–          respectă programul de lucru şi programul cu publicul;

–          anunţă în scris orice situaţii care reclamă absenţa din sediu în timpul programului fie în interes de serviciu, fie în interes personal;

–          adoptă, în relaţiile cu colegii şi cu publicul, o conduită morala conformă cu prevederile legale în vigoare;

–          în cazul în care constatǎ cǎ unul dintre colegii de serviciu încalcǎ prevederile legale în vigoare sau procedurile interne de lucru, are obligaţia de a sesiza, imediat, în scris conducerea (sau comisia de disciplinǎ) asupra acestui aspect;

–          în cazul în care constatǎ cǎ, datoritǎ unor modificǎri survenite în legislaţie, unele proceduri de lucru interne conţin prevederi care contravin legislaţiei în vigoare sau trebuie modificate pentru a fi conforme cu noile prevederi legale, are obligaţia de a înştiinţa imediat, în scris, conducerea;

–          participǎ la testǎrile periodice pentru verificarea nivelului de pregǎtire profesionalǎ;

–          participǎ la cursurile de perfecţionare la care este trimis de institiţie;

–          desfǎşurarea, în timpul programului de lucru stabilit, a activitǎţilor de natura profesionalǎ, care ţin strict de postul pe care îl ocupǎ;

–          se prezintǎ la locul de muncǎ în ţinutǎ adecvatǎ;

–          rǎspunde pentru respectarea secretului de serviciu;

–          are obligaţia sǎ stabileascǎ relaţii de colaborare cu personalul de specialitate din celelalte compartimente;

–          rǎspunde pentru furnizarea informaţiilor cu caracter fiscal cu privire la patrimoniul sau debitele contribuabililor, în scris sau verbal, doar în cazurile prevazute de lege;

–          rǎspunde de luarea mǎsurilor contravenţionale şi/sau de sesizare a organelor de urmǎrire penalǎ în cazurile de evaziune fiscalǎ;

–          raporteazǎ periodic activitatea desfǎşuratǎ şi rezultatele acesteia;

–          anunţǎ în scris orice acte sau fapte care împiedicǎ realizarea corectǎ şi la timp a sarcinilor de serviciu;

–          informeazǎ imediat, în scris, şeful direct în legǎturǎ cu problemele apǎrute în activitate;

c) sarcini administrative (10 % din timpul de lucru): 
–          întreţine şi exploatează corect inventarul din dotare;

–          participǎ ca membru în comisii de recepţie a lucrǎrilor, serviciilor sau produselor achiziţionate de cǎtre Primǎria Eforie sau de cǎtre instituţiile publice subordonate Primǎriei precum şi in orice alte comisii în care este numit prin dispoziţii ale primarului sau decizii/note interne ale conducǎtorilor;

–          rǎspunde de integritatea tuturor documentelor aflate în pǎstrare, de inventarierea şi predarea acestora la arhivǎ în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

–          rǎspunde de pǎstrarea în condiţii corespunzǎtoare a tuturor copiilor actelor întocmite şi expediate, precum şi arhivarea actelor clasate;

–          întocmeşte referate de necesitate pentru achiziţia de produse, lucrǎri sau servicii;

–          menţine ordinea şi curǎţenia la locul de muncǎ;

–          respectǎ mǎsurile de securitate şi sǎnǎtate în munca în instituţie;

 

Bibliografia este anexata prezentului  anunt

 

Coordonate de contact: Primaria Orasului Eforie, str Progresului nr 1, Eforie Sud, telefon 0241 748633, fax 0241 748949, email: secretariat@primariaeforie.ro.

Persoana de contact: Gheorghe Gabriela Florentina, inspector in cadrul Compartimentului Resurse Umane, telefon 0241/ 748633 nterior 107.

Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0241/ 748633 interior 107 .

 

 

                                                                               BIBLIOGRAFIA

 

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Legea nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici,republicată;
  4. Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată,cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Legea nr 207/2015 privind codul de procedura fiscală, cu modificările și completările ulterioare
  6. Legea nr 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare- Titlul IX ” Impozite si Taxe locale ”;
  7. HG nr 1/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr 227/2015, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr 85/2014 , privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Ordin MDRAP nr 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art 46 alin (8) și art 47 alin (9) din Legea nr 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare;

 

rezultat contestatie proba scrisa- concurs functii publice in cadrul Serviciului Urbanism si Disciplina in Constructii

Rezultatul contestatiei la proba scrisa a concursului  organizat pentru ocuparea a doua  funcţii publice  de executie vacante din cadrul  Serviciului Urbanism si Disciplina in Constructii al Primăriei Orasului Eforie

 

Nr crt Numele şi prenumele candidatului care a formulat contestatia Functia  pt care candideaza Punctaj obtinut Rezultatul contestatiei
1 Ghiță Constantin Iulian Inspector, clasa I, grad profesional  asistent 19 RESPINS

 

 

 

 

      Secretar al Comisiei de concurs: Gheorghe Gabriela-Florentina