Noul program de suport Ucraina – luna 1

Informații și documente necesare programului de suport pentru cazare, masă și integrare, prima lună

Documente care trebuie atașate la cererea din prima lună:

  • Documentul PT emis în România (pentru fiecare persoană / membru al familiei)
  • Extras de cont (bancă în România, în RON) (un singur cont per familie)

Cât voi primi?:

Persoane singure

Suma pentru acoperirea cheltuielilor de cazare: 750 de lei.

Suma pentru acoperirea cheltuielilor de hrană în cuantum de 600 de lei.

Familie (2 persoane +)

Suma pentru acoperirea cheltuielilor de cazare: 2000 de lei.

Suma pentru acoperirea cheltuielilor de hrană în cuantum de 600 de lei per persoană.

Unde se depun cererile?: 

La autoritatea administrației publice locale a unității / subdiviziunii administrativ-teritoriale (București – instituțiile subordonate primăriilor de sector) pe raza căreia optează să locuiască / locuiește deja.

Actul normativ precum și modelele de cerere pot fi consultate și descărcate din secțiunea dedicată, de la finalul articolului

Când se depun cererile?

Dacă depuneți cererea în primele 5 zile lucrătoare din luna mai ( 2, 3, 4, 5, 8 mai), banii vor fi virați în luna mai.

Dacă cererile sunt depuse între 8 și 31 mai, banii vor fi virați în luna iunie în cont.

Cererea de repartizare în centre de cazare (Anexa nr. 6) pentru următoarea lună (iunie) poate fi depusă până pe data de 20 mai.

Tip de cazare

Ce cerere utilizez, dacă am spațiu de cazare? 

Cererea Anexa nr. 1 (dacă locuiești în centru de cazare, alege ‘Sunt cazat în cadrul taberelor temporare de cazare şi asistență umanitară: □ da’). Specifică numele complet și CNP-urile al membrilor familiei. În cazul repartizării, suma va fi decontată centrului de cazare pentru cazare și hrană, nu persoanelor cazate.

Ce cerere utilizez dacă nu am cazare, dar vreau să fiu repartizat? 

Completează cererea din Anexa nr. 6. Specifică luna pentru care dorești să fii repartizat(ă), precum și numele complet și CNP-urile membrilor familiei.  În cazul repartizării, suma va fi decontată centrului de cazare pentru cazare și hrană, nu persoanei/persoanelor cazate.

Dacă sunteți un reprezentant al autorităților locale: 

  1. Pentru acces în aplicație trimiteți cererea de acces din Anexa nr. 7
  2. Pregătiți un model de cerere (pre-completată) în limba ucraineană pentru a explica comparativ cererea care va fi semnată în limba română.
  3. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un ONG care are vorbitori de limba ucraineană / rusă-română / engleză.
  4. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un call center care are vorbitori de limba ucraineană / rusă / română.

Call center național: 021 3456789

UNHCR România: +40 723 653 651

CNRR: +40 374 346 100

Dacă ești ucrainean / cetățean străin care beneficiază de protecție temporară și întâmpini dificultăți la depunerea cererii:

  1. Cere ajutorul vorbitorilor de limbă română / engleză de lângă tine pentru a traduce problema ta către reprezentantul primăriei.
  2. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un ONG care are vorbitori de limba ucraineană-rusă-română.
  3. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un call center care are vorbitori de limba ucraineană-rusă-română.

Call center național: 021 3456789

UNHCR România: +40 723 653 651

CNRR: +40 374 346 100

Dacă sunteți proprietar / gazdă care găzduiește cetățeni ucraineni, cetățeni străini, sau apatrizi (beneficiari ai protecției temporare) proveniți din Ucraina:

  1. Vă rugăm să informați persoanele găzduite despre schimbările survenite în OUG 15/2022;
  2. În cazul în care percepeți chirie, vă recomandăm să înregistrați fiscal un contract de chirie la autoritățile fiscale, așa cum prevede legislația în vigoare.
  3. Vă rugăm să le explicați, inclusiv în formă scrisă, condițiile contractului într-o limbă pe care chiriașul o înțelege.
  4. În situația în care percepeți garanții pentru eventuale daune și / sau nerespectarea condițiilor contractului privind termenii de plată a chiriei, vă rugăm să stipulați acest aspect în contract.

Dacă sunteți un reprezentant al unei locații stabilite de comitetele județene/comitetul municipiului București pentru situații de urgență pentru cazare:

  1. Pentru decontarea sumelor forfetare pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (10) și (11) din OUG nr. 15/2022, completați cu lista persoanelor cazate și asigurate cu hrană ‘Solicitarea de decontare’ din Anexa nr. 3. Solicitarea trebuie trimisă către primăria în raza căreia se află spațiul de cazare.
  2. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un ONG care are vorbitori de limba ucraineană/rusă-română/engleză.
  3. Dacă întâmpinați probleme, luați legătura cu un call center care are vorbitori de limba ucraineană/rusă/română.

Call center național: 021 3456789

UNHCR România: +40 723 653 651

CNRR: +40 374 346 100

Noul program de suport Ucraina – luna 1 – Departamentul pentru Situații de Urgență (gov.ro)

Download (PDF, 168KB)

Download (PDF, 732KB)

Download (PDF, 689KB)

Download (PDF, 1.12MB)

Download (PDF, 83KB)

Download (PDF, 80KB)

Download (PDF, 68KB)

Download (PDF, 72KB)

Download (PDF, 58KB)

Download (PDF, 70KB)

Download (PDF, 64KB)

Download (PDF, 85KB)

Download (PDF, 85KB)

Anunțul curent face parte din : Comitetul Local pentru Situații de Urgență
Sari la conținut