Primăria Oraşului Eforie, cu sediul in str Progresului nr 1, Eforie Sud, organizează concurs de promovare pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a unei funcţiei publice de conducere vacantă de ARHITECT SEF . Postul este cu norma intreaga de 40 ore saptamana.
În vederea participării la concurs și a ocupării funcțiilor publice menționate, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale și specifice:
Condiţiile pentru participarea la concurs sunt :
– să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
-studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă de : arhitect diplomat, urbanist diplomat sau de conductor arhitect, de inginer în domeniul constructiilor sau inginer cu specialitatea inginerie economica în constructii, absolvenți ai cursurilor de formare profesională continua în domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului și autorizarii construcțiilor- asa cum prevede art. 36^1 alin.1 lit. b din Legea nr 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare
– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile Codului Administrativ
– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani ;
Concursul de recrutare constă în 3 etape succesive :
– verificarea eligibilităţii candidaţilor/selecţia dosarelor
– proba scrisă
– interviul
– Dosarele de înscriere la concurs se pot depune in perioada 16.12.2024- 08.01.2025 , la sediul Primariei Orasului Eforie din strada Progresului nr 1 , loc. Eforie Sud
-selectia dosarelor va avea loc în maxim 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere;
-proba scrisa se va desfăşura în data de 20.01.2025 ora 11.30, la sediul Centrului de Relatii cu Publicul- sala de sedinte- din Eforie Sud, strada Avram Iancu nr 3
-interviul se susține în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise ; data interviului va fi afișată odată cu rezultatele la proba scrisă
Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi „admis“ la proba precedentă.
În vederea participării la concurs, candidații vor depune dosarul de concurs, care trebuie să cuprindă:
(2) Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. a);
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copii ale diplomelor de studii sau echivalente;
e) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
f) copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente în condiţiile art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
g) adeverinţă emisă de autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia este numit funcţionarul public candidat, din care rezultă calitatea acestuia de funcţionar public clasa I;
h) cazierul administrativ.
(2) La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor în condiţiile prezentei hotărâri, documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către instituţia organizatoare a concursului de promovare.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Atribuțiile postului
Atribuţii stabilite în fişa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului:
-asigură realizarea tuturor măsurilor stabilite prin hotărâri ale consiliului local al orașului Eforie sau prin dispoziții ale primarului, pentru aplicarea strategiilor de dezvoltare urbanistică a orașului Eforie precum și a teritoriului administrativ.
-participă la toate acțiunile consiliului local și ale Primăriei Orașului Eforie care au drept scop dezvoltarea urbană și amenajarea spațiilor publice ale orașului, precum și amenajarea teritoriului administrativ al orașului Eforie.
-asigură redactarea certificatelor de urbansm, autorizațiilor de construire și autorizațiilor pentru desființarea construcțiilor pe baza documentațiilor tehnice prevăuute de lege și le prezintă spre semnare persoanelor competente, și răspunde de legalitatea acestora din punct de vedere al respectării legislației specific domeniului urbanistic și al autorizării lucrărilor de construire
-urmărește executarea construcțiilor în conformitate cu autorizatiile de construcție; în cazul în care se constată nerespectarea autorizației de construcție sau executarea unor lucrări neautorizate propune deîndată măsurile prevăzute de lege.
-Organizează, conduce și controlează la zi evidența certificatelor de urbanism, autorizațiilor de construcție și autorizațiilor de demolare.
-organizează și controlează eliberarea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor în termenele și condițiile prevăzute de legislația în vigoare, astfel încat să nu devină aplicabile dispozitiile OUG nr. 27/2003 privind procedura aprobarii tacite aprobata prin Legea nr. 486/2003; răspunde în conditiile OUG nr. 27/2003.
– Controleaza și răspunde de încasarea taxei de autorizare conform legii; la finalizarea construcțiilor, controleaza si răspunde de încasarea taxei de regularizare.
– Verifica periodic si contribuie la reactualizarea evidenței terenurilor fără construcții intravilan și extravilan care fac parte din patrimoniul orașului Eforie, în colaborare cu Direcția de Administrare a domeniului public și privat.
– Asigură și răspunde de rezolvarea în termenul legal a sesizărilor primite de la cetațenii orașului Eforie referitoare la respectarea legalitații în domeniul urbanismului și construcțiilor.
– Asigură întocmirea și răspunde de realizarea documentelor de organizare și dezvoltare urbanistică a orașului Eforie precum și de amenąiare a teritoriului, cu respectarea tradiției locale și realizarea lor confonn prevederilor legale.
– Inițiaza proiecte pe teritoriul administrativ al orașului Eforie care se execută din bugetul local sau din alte fonduri publice ori prin parteneriat public-privat și avizează toate proiectele intocmite de terți pe teritoriul administrativ al orasului Eforie.
– Asigură elaborarea proiectelor de urbanism și arhitectura prin procedurile de încredintare prevăzute de lege, în colaborare custructura responsabila de achizitiile publice, urmărirea proiectelor pe parcursul elaborării, recepționarea lucrărilor de proiectare. Elaborează propuneri de organizare de concursuri de arhitectură pentru proiecte de importanță deosebită.
– Asigură execuția proiectelor de urbanism și arhitectură finanțate din bugetul local prin procedurile de încredințare prevăzute de lege, în colaborare cu Compartimentul achiziții publice, și controlul urmăririi execuției pe șantier, recepționarea lucrărilor de execuție.
– Stabilește și propune primarului măsuri pentru refacerea și protecția mediului înconjurator; asigură respectarea prevederilor legale privind protectia, restaurarea, reabilitarea și conservarea zonei istorice protejate, a monumentelor istorice și de arhitectură, a parcurilor și rezervațiilor naturale, propune amenajarea de noi parcuri și zone de agrement pe baza documentațiilor de urbanism și de amenajare a teritoriului.
– Colaborează cu celelalte direcții pentru stabilirea necesarului de fonduri în vederea elaborării bugetului local.
– Asigură elaborarea și respectarea prevederilor planului urbanistic general al orașului și a regulamentului de urbanism și aplicarea acestuia prin planurile de urbanism zonale și de detaliu și conformarea autorizațiilor de construire sau de desființare cu prevederile documentațiilor de urbanism.
– Asigură monitorizarea, urmărirea stării monumentelor de arhitectură și a zonelor de rezervații și zonelor protejate și face propuneri pentru conservarea, repararea si punerea lor in valoare.
– Inventariază și propune spre aprobare zonele în care trebuie luate masuri de reabilitare urbană.
– Supune aprobării consiliului local, Planul Urbanistic General și Regulamentul Local de Urbanism al orașului Eforie, precum și celelalte documentații de urbanism elaborate în scopul dezvoltării urbanistice a orașului și a teritoriului administrativ.
– Asigură participarea cu reprezentanți la lucrarile comisiei de sistematizare a circulației rutiere.
– Constată contravențiile la actele normative în materie și aplică sancțiunile corespunzătoare în domeniul construcțiilor și urbanismului, direct sau prin personalul din subordine
-Verifica săptămânal comunicarea la termen a raspunsului la cererile sau sesizałile primite pentru solutionare.
– Asigură ținerea la zi a planurilor topo-geo cu inventarierea imobiliară și planurile cu rețelele subterane de pe teritoriul orașului, dupa definitivarea si aprobarea PUG;
– Depistează terenurile libere din perimetrul construibil al orașului corespunzătoare construcțiilor de locuințe, făcând chiar propuneri pentru atribuirea acestor terenuri in conditiile legii.
– In probleme de investiții trebuie să cunoască și să aplice legislația în vigoare privind finanțarea, executarea, decontarea și controlul lucrărilor de investiții ;
– Conduce și răspunde de organizarea evidenței lucrărilor de construcții din oraș în vederea punerii la dispoziție a rezultatelor acesteia, autorităților administrației publice centrale;
– Intocmește fișa postului pentru functionarii publici de conducere si executie din subordine, o actualizează ori de cate ori situația de fapt și prevederile legale impun aceasta;
– Se preocupă în permanență de cunoașterea, însușirea și aplicarea prevederilor din legislația nou apărută sau modificările acesteia;
– Indeplineste si alte atribuții stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale Primarului.
-urmărește însușirea legislației în vigoare și aplicarea corectă a acesteia de către toți angajații din subordine;
-verifică modul de îndeplinire a sarcinilor de serviciu ale salariaților din subordine:
-verifică realitatea, regularitatea și legalitatea documentelor;
-repartizează sarcini de serviciu spre compartimentele de lucru subordonate, repectiv:
-răspunde de elaborarea la termen a analizelor, informațiilor, rapoatelor și a
altor lucrări, verifică documentele întocmite de compartimentele de lucru
subordonate;
-răspunde de organizarea activității in structura organizatorica condusa;
-urmărește arhivarea și păstrarea tuturor documentelor legate de activitatea
specifică fiecărui compartiment din cadrul serviciului;
-răspunde, în fața organelor de control, pentru activitatea desfășurată în cadrul
Serviciului al carui conducător este;
-întocmește referate pentru sancționarea personalului din subordine, atunci
când este cazul, pe care le prezintă primarului, dacă este la prima abatere
disciplinară sau sesizează comisia de disciplină;
-asigură colaborarea cu celelalte compartimente ale instituției;
-sprijină propunerile și inițiativele motivate ale personalului din subordine, în vederea îmbunătățirii activității instituției;
-verifică modul în care sunt aduse la îndeplinire dispozițiile primarului și hotărârile consiliului local de către personalul din subordine;
-verifică modul în care sunt îndeplinite, de către personalul din subordine atribuțiile încredințate de către primar;
-verifică periodic activitatea desfășurată de către salariații din subordine și prezintă Primarului constatările efectuate;
-întocmește referate de necesitate pentru achiziționarea de produse , servicii sau lucrări pentru buna desfășurare sau îmbunătățirea activității în cadrul structurii organizatorice pe care o conduce;
-vizează referatele de necesitate și cererile întocmite de către personalul din subordine;
-este răspunzător pentru respectarea tuturor procedurilor de lucru (proceduri generale, procedurile cuprinse în sitemul de management al calității etc) în cadrul structurii pe care o conduce;
– participă la audientele acordate de către primar;
– -organizează și gestionează baza de date a biroului;
– asigură prelucrarea, analizarea si insusirea în cadrul biroului, a unor acte normative, documentare juridice, articole, alte lucrări în vederea pregătirii profesionale de specialitate;
– soluționează contestațiile și întocmește referatele și proiectele de dispoziții în vederea semnării acestora de către primar;
– Studiază legislația și actele normative din domeniu făcând propuneri pentru aplicarea acestora.
-rezolvă corespondența privind activitatea structurii conduse conform legislației în vigoare
-prezintă la cererea Primarului rapoarte și informări privind activitatea structurii conduse
-răspunde de întocmirea rapoartelor de specialitate pentru proiectele de hotărâri în domeniul de activitate al serviciului , În vederea promovării lor în Consiliul Local;
-coordoneaza arhivarea documentelor serviciului în conformitate cu prevederile legale;
-rezolvă corespondența privind activitatea biroului conform legislației în vigoare;
-asigură transmiterea răspunsurilor către petenți în termen legal verificând cele semnalate prin deplasarea pe teren;
-face propuneri cu privire la instruirea personalului din subordine, pe care le prezintă spre aprobare primarului;
-face propuneri pentru acordarea salariilor de merit/de prime pentru personalul din subordine, în condițiile legii, pe care le prezintă spre aprobare primarului;
-întocmește fișele de post pentru personalul din subordine și le prezintă spre aprobare primarului;
-emite note interne pentru reglementarea activităților în cadrul structurii conduse, cu viza Primarului;
-asigură și garantează exercitarea funcției publice, independent de relațiile interpersonale;
-respectă și protejează drepturile salariaților din subordine împotriva oricăror încercări de încălcare, manifestări de subiectivism, abuz sau arbitrarii
-propune primarului avansarea în funcții, trepte, grade sau categorii fără subiectivism, pe baza competențelor, performanțelor și abilităților profesionale, a capacității inovative a fiecărului angajat din subordine;
– stabilește responsabilități și autorități precise și specifice fiecărui loc de muncă și fiecărei funcții, asigură comunicarea și însușirea acestora de către toți angajații din subordine prin intermediul conducerii biroului si compartimentelor din cadrul direcției;
-asigură repartizarea proporțională și rațională a sarcinilor de muncă, pe fiecare angajat,în funcție de fișa postului, pregătirea profesională și capacitatea intelectuală;
-analizează propunerile și sugestiile făcute de salariații din subordine, în vederea îmbunătățirii activității, pe care le prezintă mai departe primarului;
– analizează activitatea prestată de către personalul de conducere din subordine (șef birou)u) și identifică soluții pentru îmbunătățirea activității, dacă este cazul
– Exercită și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte nonnative, prin hotărâri ale Consiliului Local sau dispoziții ale Primarului;
b) sarcini generale (20 % din timpul de lucru) — atribuții și responsabilități generale:
– întocmește proiecte de hotărâre și/sau rapoarte pentru ședințele consiliului local;
– întocmește note justificative și propuneri pentru bugetul de venituri și cheltuieli al orașului Eforie, pentru rectificări bugetare (în cazul în care a fost deja adoptat), pentru programul annual de achiziții publice;
– cunoaște, respectă și aplică întocmai legislația în cadrul atribuțiunilor de serviciu;
– are obligația de a consulta zilnic căsuța de e-mail ____________@primăriaeforie.ro, pentru a verifica dacă a primit, prin poșta electronică, sarcini de lucru pentru ziua respectivă;
– cunoaște, respectă și aplică întocmai prevederile Regulamentului de Organizare și Funcționare al Primăriei Eforie, prevederile Regulamentului de Ordine Interioară, procedurile de lucru instituite prin Dispoziții ale Primarului (procedura privind circulația și redactarea corespondenței etc.);
– cunoaște, respectă și aplică întocmai prevederile Manualului de Management al Calității precum și toate procedułile de lucru ale sistemului de calitate ISO 9001 :2000 — Managementul serviciilor din administrația publică locală;
– certifică, prin semnătura olografă aplicată pe Orice înscris (document, act, scrisoare, adresă etc.) întocmit (sau redactat), temeinicia (realitatea, veridicitatea, exactitatea etc.) tuturor datelor consemnate în înscrisurile respective;
-certifica prin aplicarea stampilei ”conform cu originalul” si propria semnatura, autenticitatea anumitor documente, la solicitarea altor institutii;
-rezolvă corespondența repartizată cu respectarea prevederilor legale în vigoare precum și cu respectarea regulamentului și procedurilor interne;
– răspunde de soluționarea documentelor și petițiilor primite de la contribuabili, în termenele legale, și răspunde pentru operarea în aplicația informatică de registratură a tuturor datelor necesare;
– respectă programul de lucru și se pontează prin intermediul cardului atât la inceperea cât și la terminarea programului de lucru;
– respectă programul cu publicul;
– anunță în scris orice situații care reclamă absența din sediu în timpul programului fie în interes de serviciu, fie în interes personal;
– adoptă, în relațiile cu colegii și cu publicul, o conduită morală conformă cu prevederile legale în vigoare;
-în cazul în care constată că unul dintre colegii de serviciu încalcă prevederile legale în vigoare sau procedurile inteme de lucru, are obligația de a sesiza, imediat, în scris conducerea (sau comisia de disciplină) asupra acestui aspect;
– în cazul în care constată că, datorită unor modificări survenite în legislație, unele proceduri de lucru interne conțin prevederi care contravin legislației în vigoare sau trebuie modificate pentru a fi conforme cu noile prevederi legale, are obligația de a înștiința imediat, în scris, conducerea;
– participă la cursurile de perfecționare la care este trimis de instituție;
– asigura desfășurarea, în timpul programului de lucru stabilit, a activităților de natura profesională, care țin strict de postul pe care îl ocupă;
– se prezintă la locul de muncă în ținută adecvată;
– are obligația să poarte ecusonul la locul de muncă;
– răspunde pentru respectarea secretului de serviciu, precum și de păstrarea secretului datelor și al informațiilor cu caracter confidențial deținute sau la care are acces ca urmare a executării atribuțiilor de serviciu;
– are obligația să stabilească relații de colaborare cu personalul de specialitate din celelalte compartimente;
– raportează periodic activitatea desfășurată și rezultatele acesteia;
– anunță în scris orice acte sau fapte care împiedică realizarea corectă și la timp a sarcinilor de serviciu;
– informează imediat, în scris, șeful direct în legatură cu problemele apărute în activitate;
c) sarcini administrative (10 % din timpul de lucru):
-întreține și exploatează corect inventarul din dotare;
-participă ca membru în comisii în care este numit prin dispoziții ale primarului;
-răspunde de integritatea tuturor documentelor aflate în păstrare, de inventarierea și predarea acestora la arhivă în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
– răspunde de păstrarea în condiții corespunzătoare a tuturor actelor întocmite și expediate, precum și de arhivarea acestora;
-întocmește referate de necesitate pentru achiziția de produse, lucrări sau servicii;
-menține ordinea și curățenia la locul de muncă;
-respectă măsurile de securitate și sănătate în munca din instituție;
d) alte sarcini (5 % din timpul de lucru):
– întocmeşte orice alte lucrǎri dispuse de cǎtre conducerea instituţiei;
– efectuează deplasǎri pe teren în interesul serviciului;
Bibliografia este anexată prezentului anunt.
Coordonate de contact: Primaria Orasului Eforie, str Progresului nr 1, Eforie Sud, telefon 0241 748633, fax 0241 748949, email: secretariat@primariaeforie.ro.
Persoana de contact: Gheorghe Gabriela Florentina, inspector in cadrul Compartimentului Resurse Umane, telefon 0241/ 748633 .
Informaţii suplimentare se pot obţine la numărul de telefon 0241/ 748633.
Bibliografie și tematică pentru Arhitect șef al orașului -functie de conducere,
SERVICIU URBANISM SI DISCIPLINA IN CONSTRUCTII – 273779
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului , cu completările și modificările ulterioare
cu tematica integral
6. Legea nr 50/1991, republicată, actualizată ,privind autorizarea lucrărilor de construcții
cu tematica integral
7. Legea nr 10/1995 privind calitatea în construcții
cu tematica integral
8. Ordin 233/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism
cu tematica integral
9. ordin nr 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare si consultare a publicului cu privire la elaborarea și revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism
cu tematica integral
10. hotărârea Guvernului nr 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica integral